Kladdkaka!

Igår mummsade jag o M i oss kladdkaka.. Underbartgott... Mmms;)
O just nu kan jah inte tänka på något annat än att kanske göra en egen! Fast Vitkladdkaka.. Ampe va på coop en gång för att handla o då berätta hon de för mig.. Blev helt nyfiken på den hehe.... Tänkte bara.. Jag måste få smaka!


Detta måste du ha!

100 g vitchoklad
100 g smör el margarin
2 dl socker
150g lättkesella
2,5 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
saft och skal av en halv citron

O sen gör du så här..

Smält chokladen i vattenbad. Smält smöret
Rör socker och kesella ca 5 min.
Blanda i choklad och smör i kesella blandningen, rör om. Häll i citronsaft och skal, blanda. Blanda de torra ingredienserna, häll i lite i taget i smeten.
Smöra en form med löstagbar kant och ströa den.
Grädda i 200 grader ca 25 min


Kommentarer
Postat av: Tony Pettersson

vill oxå ha.. lät ju megagott =)

2008-02-14 @ 20:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0