Tisdag!

God morgon sötizar! Hoppas ni har sovit gott... Själv har jag gjort de, fast de har regnat o haft sig hela natten! Va precis ute med mille och kan ju säga att de ligger grenar från träd lite här och där.. Så man kan ju säga att vi har haft ett skitväder i natt!
Jaha va händer idag.. Sitter och käkar lite.. Med dock inte frukost! För jävligt.. aja gör de på jobb sen..  Slutar annars kl 19.. så blir inte något bloggande innan..

Buuhuuu har onti ryggen=( vill inte jobba idag, vill bara sova. sova hela dagen.. Men vet ni vad? Jo jag e ledig imorn. Så skönt!!!!!!

Hehe på morgon behöver man lite skratt så därför bjuder jag på mina favoriter från Tjuvlyssnat.se

Två tjejer ~16 sitter i cafeterian, den ena iakttar skyltdockorna.
Tjej 1: Men varför ser man bröstvårtorna genom tröjorna på dockorna? Tror de att de kommer sälja mer?
Tjej 2 (tittar på Tjej 1 som om hon vore en idiot): Hallå! Tror du de har råd att sätta BH:ar på alla dockorna eller?!



Två tjejer ~14 står och väntar på bussen. Samtidigt anländer andra personer till busshållplatsen. Tjejerna ger intryck av att ha väntat på bussen en längre tid, men nu är det bara tre, fyra minuter till bussen ska gå.
Tjej 1 (till bredvidstående kille ~23): Ursäkta, vad är klockan?
Killen: Tjugotvå minuter över ett.
Tjej 1: Vet du när bussen ska gå?
Killen: Ja, om några minuter.
Tjej 2 (till Tjej 1): Alltså, det sitter en tidtabell här. Du behöver inte fråga.
Tjej 1 (en minut senare, till Killen): Du, vad är klockan nu?
Killen: Nästan samma, bussen kommer när som helst.
Tjej 1 (till Tjej 2): Alltså jag har blivit helt besatt av tid.
Tjej 2: Jaha?
Tjej 1: Ja, det sjukaste är när jag ska lägga mig och sova och det är helt tyst i rummet. Om jag då trycker huvudet hårt mot kudden så låter det som en klocka tickar inne i huvudet. Konstigt va?
Tjej 2: Sjukt konstigt.


ICA, Lund

En kvinna ~45 står i kassakön och ska betala för sina varor.
Kassörskan: 58,50 tack
Kvinnan lägger fram tre tior och börjar räkna.
Kvinnan: 20, 40, 60...
Kassörskan: Nej, 10, 20, 30.
Kvinnan (argt): Nej! 20, 40, 60!!!
Kassörskan: Alltså det ligger tre tior framför mig. Tre gånger tio är trettio, inte sextio.
Kvinnan:(ser konfunderad ut): Men alltså jag förstår inte... 20, 40, 60...
Kassörskan (irriterat): NEJ!!! TRETTIO KRONOR!
Kvinna: Oj... Men herregud, oj vad tänker jag på?
Kvinnan tar fram mer pengar.
Kassörskan: Ingen fara!



Och nu till den som fick mig att skratta mest!


En kille ~20 kliver på bussen med två stycken påsar från systemet i handen. Busschauffören tittar misstänksamt mot hans åkkort - som antagligen är 'reducerat' - och hejdar honom.
Busschauffören: Hur gammal är du?
Killen: Jag är 19!
Busschauffören: Hur kommer det sig att du får handla på systemet?
Killen: För när de frågade sa jag att jag var 23...
Busschauffören brister ut i skratt och släpper förbi killen.

haha jaja ni som känner mig. Känner ju även till min dåliga humör=)

Hör lite senare..

Kraaam!


Kommentarer
Postat av: Ullis

Jag har hört roligare historier, men har du kul är det ju bra :)

Ja fy fasen va de regna och blåste i natt, jag sov mellan 23-03, så därför kan jag säga att jag upplevde natten som hård. Jag låg och läste en bok fram till 05, sen satte jag igång med mina grejer. Nu är klockan halv 12, och jag går på överskottsenergi. Förhoppningsvis kommer jag att sova gott i natt. Kram kram!

2008-08-05 @ 11:28:13
Postat av: tess

Haha ja men självklart har jag oxå gjort de.. Men detta e inte historier utan detta e som folk har hört från andra på stan! Tex om du sitter på en buss så brukar man hör va folk säger.. Så e det med dom här "historierna"



Ja eller hur!!! Naaw, ja de kommer du säkert att göra=) kramis

2008-08-05 @ 19:43:56
URL: http://theressee.blogg.se/
Postat av: Ullis

Jo, men det förstod jag redan.



Kolla in min syrran blogg

http://christerdotters.blogg.se/

efter stormen såg det annorlunda ut där hon bor....

2008-08-06 @ 08:44:43
Postat av: Jojo

Haha... hon på ica med tiorna.. fan vad jag flabba.. haha

2008-08-06 @ 11:32:48
Postat av: tess

hahahahah=) ellerhur.. vi som brukar sitta i kassan vet att sånt händer hahahah.. skit ball..

2008-08-06 @ 16:20:36
URL: http://theressee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0